dinsdag 8 april 2014

Apeldoorn, Grachtenpand

Voor het Grachtenpand, waar ik toch wel aardig wat kamers in heb, heb ik diverse aankopen gedaan.

Voor de paarse slaapkamer:


Zonder dat ik ook maar iets van paars bij me had, heb ik eigenlijk op de gok dit behang en gordijnstof gekocht.
Het was reuze spannend om vandaag het geheel bij elkaar te zetten en het viel me heel erg mee, een leuke combinatie vind ik het geworden.

Ik heb in het Grachtenpand ook een studeerkamer, met overwegend bruine meubels, daar behang bij zoeken was behoorlijk moeilijk, ook al omdat ik naast het behang de gordijnstof ook wilde kunnen gebruiken voor het veranderen van de zittingen.

Het is een combinatie van 2 verschillende rollen geworden, omdat deze in plastic verpakt zitten moeten jullie me maar geloven dat ze mooi zijn.
Bovenaan de beiden behangsoorten zit een mooie afwerkrand. Daar heb ik een mooie zijdeachtige stof gezocht die rood maar ook groen kan lijken, kwestie van goed kijken het mooiste is.



Op deze foto is het verschil van de stof goed te zien.


In de loop der tijd heb ik nogal het één en ander van Sylvia http://lutjeboudel.punt.nl  gekocht, ik heb besloten daar een ruimte omheen te maken. Voor de spullen voor kinderen, zowel speelgoed als verzorging gaan naar die ruimte, ook dit komt in het Grachtenpand.

Daar heb ik behang en stof voor gekocht.

Alles wat er in komt is Brocante stijl, als tegenhanger geen Brocante muren, maar vanwege de kinderen miniaturen, is het beren behang geworden met een klein ruitje als gordijn stof.
Bij Crea-turen uit Poortugaal heb ik voor deze kamer, nog dit aangeschaft.

De linkerkast is niet duidelijk te zien, dat is echt een over belichte foto waar ik een foto van heb gemaakt, tja en dat wordt niet mooi.

Ook in het Grachtenpand komt een Biedermeijer kamer.
Daar heb ik al langer geleden wat meubelpakketjes van Mini-Mundus voor aangeschaft.
Ik heb mezelf toen voorgenomen dat als ik iets van Hummel zou vinden ik dat er bij aan zou schaffen.
Maar aangezien dat uit de handel is of gaat is dat dus niet bepaald makkelijk.

Maar ik heb wel iets gevonden.


Het is klein maar ik ben ook hier blij mee.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten