dinsdag 10 december 2013

lamp met tafel en stoeltje

Lang geleden gaf Kitty de workshop bij de OLMC lamp maken.
Dat was een hele leuke workshop.

Het resultaat was een leuke lamp.
Bij de lamp had Kitty heel gemeen een foto gedaan van een gehaakt tafel en stoeltje.
De trouwe lezers van mijn blog weten dat er toen een zeer frustrerende periode aanbrak van uithalen/ stoppen/opgeven en vervolgens toch afmaken.

Nadat het stoeltje één keer bij Kitty is geweest voor ondersteuning heeft het een poosje uit zicht gelegen.
Was iets rustiger voor mezelf. Maar de laatste paar weken ben ik weer eens verder gegaan.
Het resultaat is:
Het stoeltje en tafeltje zijn af. Bij het stoeltje kwam er pas achter wat er nu echt fout is toen ik het helemaal in de beits had gezet, dus lekker hard. En sorry, maar dan verdoezel ik toch maar wat ik fout heb gedaan.

In een Ikea bakje was mijn gedachten, lamp,tafeltje en stoeltje. Klaar is Kees.
Nee dus, de bakken klein of groot moeten op hun zijkant komen te staan.
Al eens eerder had ik twee kleine Ikea bakjes aan elkaar gemaakt, maar hoe?
Na wat denkwerk kwamen we er samen achter hoe we dat gedaan hadden.
Na wat ombouwen en met papier de muren weer netjes afwerken.
Met vilt een vloerbedekking, een klein stukje stof als gordijn.
De stoel ook een kussentje gegeven van een ander kleurtje vilt.

Een close-up.

Op het tafeltje een Hortensia van een verjaardags swap van Marjo.
De borduurwerkjes in de stoel en aan de wand van een workshop van Paula.
Het tasje is ook van een verjaardags swap, alleen van wie weet ik niet meer, sorry maakster.
De grote plant op de achtergrond is de workshop van Marjo ook al een tijd geleden.

Het eind resultaat vind ik persoonlijk toch niet verkeerd.
Het paars van de vloerbedekking vond ik veel te gewaagd, maar nu het erop zit, vind ik het juist met al die zachtere tinten lekker heftig.

Het totale plaatje, ondanks dat ik weet waar de fouten zitten, ben ik toch wel tevreden met het resultaat.
Ik heb terwijl het in eerste instantie niet mijn bedoeling was een aantal van de workshops en swaps kunnen verwerken in een projectje.....is ook wel eens leuk.

Fouten maken mag, daar leren we van.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten