zondag 2 juni 2013

Dickens

Vandaag weer eens bezig geweest met het  'straatje'  zoals wij het noemen.
Het eerste huis was helemaal af.
Met het tweede was al een begin gemaakt. Schiet toch op als je er een dag aan werkt.

Omdat we er ook verlichting in krijgen zijn we daar nog even mee aan het stoeien geweest.
Dat was maar goed ook, want het bleek dat één lampje het niet deed, uit jawel het eerste huis.
Tja, wat nu? Manlief niet de flauwste, sneed de achterkant los en heeft dus letterlijk en figuurlijk de achterwand van de boven etage gesloopt. Er is niets meer van over.
Het ergste was dat het lampje de fitting miste, die was los geschoten, en lag dus vrolijk op de vloer.
Het paste er weer mooi in, om tot de ontdekking te komen, dat er totaal geen houvast aan het snoer zat en ja dan houd het op.
Aan de voorkant zie je het niet, maar ja........het moet wel gerepareerd worden.


Even een herinnering hoe het er uitzag.

De bovenverdieping van het tweede huis staat er al op. Maar door de schrik van het lampje zijn we vergeten een foto te maken.
Toen wij besloten hadden welk lampje we er dan wilde hebben, kwamen we tot de ontdekking dat we lang niet genoeg lampjes hebben. Nouja, dat kan er ook nog wel bij.  Dus die hebben we maar gelijk uitgezocht en besteld.

Terwijl manlief zo lekker bezig was met het opbouwen van het tweede huis, heb ik me nuttig gemaakt met het begin van de popjes. 


Vorige week heb ik twee van deze popjes geboetseerd, mallen van Ria Odijk.
Vandaag ben ik begonnen om de patronen over te nemen op papier en vervolgens voor één de kleding te zoeken.
Het wordt de dronkaard en dat is nr.2 de dikkop, ik ben zover dat het lijfje klaar is en dat is al weer aardig wat met deze onderbrekingen. Voor de andere heer,heb ik nog geen vaste bestemming.
Mevrouw komt uit een raam te hangen, ze wordt  kroegbaas, loopt met kroost over straat, ze zingt op straat, poft kastanjes, kortom zij is erg veelzijdig!
Naast ons straatje komt een schaats tafereeltje, ik vond die leuk en het paste in het karakter, ook daar moeten dus popjes op..................hoeveel het er uiteindelijk zullen worden?

Groetjes Thea

2 opmerkingen:

  1. Leuk project , Thea..ik ben benieuwd naar de popjes als ze in het tafereeltje staan.

    groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer van die achterwand, hopelijk komt het weer goed! Het klinkt allemaal erg leuk en je popjes zien er al veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen