maandag 4 maart 2013

Breiwerk

Van Sonja (be) kregen we bij de OLMC een url waarmee we konden leren breien.
Nu is breien voor mij nooit een probleem geweest, dus ik had zoiets van oké, leuk doe ik.
Nou mooi niet, doe ik. Het kostte me heel veel moeite om de steken netjes op te zetten.
Na wat tips werd het beter maar niet veel.
Hennie heeft voor mij toen een stukje opgezet, zodat ik verder kon.
Gelukkig voor mij had Hennie er een hulpdraadje in gezet. Wat regelmatig het eind van mijn breiwerkje werd.

Het boordstukje en een stukje erboven heeft Hennie gedaan.

Aangezien volledig opgeven niet in mij zit, leg ik het opzij en dan nog eens en nog eens.
Ondertussen heb ik een leuk stukje op de breinaaldjes staan, de regelmaat komt er ook steeds beter in.
Terwijl ik toch al heel wat truien heb weg zitten breien, groot en klein, wel en niet ingebreid, zit ik verdorie met zoiets klein al een half jaar..................... Maar het zal af. En ik vind het nog leuk om te doen ook, ondanks fouten.
Ik heb dit jaar gebombardeerd tot afwerk jaar.  Diverse kleine dingen die nog niet af zijn, of nieuw liggen te wachten wil ik zoveel mogelijk af maken. En ja daar hoort dus ook dit breiwerkje bij.

Ondertussen is het breiwerkje nu zover dat er weer een nieuw hulpdraadje gezet moet worden.


Het is duidelijk dat Hennie veel mooier, strakker breit dan ik ooit zal doen, dus dat verschil blijft te zien.
Ook de zijkanten zijn steeds verder uit elkaar gaan staan, maar weg gooien, nee, ondanks de fouten ben ik blij dat ik het maak.En lopen nu weer naar binnen.........volgens mij spookt het hier soms.
Het moet een beddensprei worden, of ik dat doe weet ik niet, maar het komt wel in een van de kamers te liggen in één van de projecten.

Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten