donderdag 20 december 2012

Secret Santa voor Els

Met de OLMC heb ik mee gedaan met de Secret Santa swap.

Els, die ik had getrokken vroeg om nostalgische kerst artikelen of nostalgisch speelgoed.
Ga daar maar eens aan staan.

Voor de kerst schoot mij niet zo snel iets te binnen, maar terwijl ik op zoek was naar iets totaal anders stuiten ik op iets wat ik wel de moeite waard vond om eens goed te bekijken.

Ik zag er wel brood in en ben begonnen.




Een knikkerspel

Met dun balsa heb ik als eerste de onderkant gemaakt en vervolgens er een steviger bodem van triplex onder.
Daarna de fineer voorzichtig nat gemaakt en gelijktijdig gebogen. Laten drogen in de ronde vorm en toen tegen de onderkant geplakt.
Terwijl de fineer lag te drogen heb ik de puntjes voor de spijkertjes ( spelden) geplaatst en de rondjes voor het balletje gemaakt.  De cijfers erbij en toen de fineer erom heen.
Daarna de vakjes voor de gevallen balletjes gemaakt en de stootstok.

De spelden heb ik er zelf met geen mogelijkheid in gekregen, niet met een hamertje, dan stonden ze scheef, niet met mijn pincet, miste daarvoor de kracht. Daar heeft manlief me bij geholpen, ook hem kostte het moeite maar hij had nog ander gereedschap waar ik niet aan had gedacht................ een pincet vasthouden met een lijmtangetje. ( ik heb er een die je moet zoeken zo klein) met een andere pincet net zolang naar de juiste plek leiden en dan met meer kracht dan ik heb de speld er voorzichtig induwen.

De bal is er helaas niet meer,  leve de post,  maar Els heeft er via een ander alsnog één gekregen.


Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten