zondag 25 november 2012

Vliegende koffer


16-05-2008 22:33

Met de minimaniakken doe ik mee aan het sprookje de Vliegende koffer.
Het sprookje word in boekvorm gemaakt, steeds een workshop tot het sprookje af is. 
Tot heden heb ik het boek en de kleding af.

De arme man heeft maar een mouw, de andere is hij onderweg kwijtgeraakt. Nieuwe kleding wordt besteld.

Na een lange tijd niets gedaan te hebben aan het sprookje, ben ik weer druk aan de gang geweest.
Als eerste een toren gemaakt.


 Het eerste begin van de toren,




Daarna het verfwerk





Ik heb het sprookje nu zover af dat ik de boom moet gaan maken, blaadjes, geraamte etc.. alles ligt zo voor het grijpen, maar ik zie er tegenop dus die moed, zal ik eerst moeten verzamelen.


Weer een stukje verder.
Een vrije dag, zonneschijn en dan onder onze boom
Dan gaat het best lekker.


De toren aan de muur bevestigd

De dronken verliefde man, die de fout beging om niet verder voor haar te vechten. 
Nu staat hij onder het torenraam om te wachten op een glimp van haar te zien





Ook bij zijn geliefde is de tijd niet stil blijven staan.
Mooier is ze er niet op geworden.
Naar buiten kijken en wachten op betere tijden heeft niet veel zin meer.

Soms lukt het haar om even ongezien naar buiten te komen.
En kijk ze dan staan, hij dronken en zij zoals haar ivoren toren verwacht, chique gekleed.
Dat past niet bij elkaar.

De inhoud van zijn koffer laat ook te wensen over


Drank en een deken................

Deze popjes zijn gemaakt aan de hand van mallen van Ria Odijk.


Groetjes Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten